Jak Automat Matuška díky Dishboardu šetří 35 hodin měsíčně a snižuje “pour cost”

Vynikající pivo a barbecue na jednom místě?

To je Automat Matuška, místo, které nenechá nikoho chladným. Snad jen to pivo – díkybohu! Naleznete ho v pražských Dejvicích.

Automat Matuška a jeho vize

Vizí tohoto ambiciózního kolektivu je stát se místem, které má nejlepší pivo široko daleko. Až deset piv na čepu, nanopivovar, kde si hosté mohou vlastní pivo uvařit a zároveň si vychutnat výborné barbecue, ať už jsou všežravci nebo vegetariáni. Tento podnik vzkvétá každým dnem díky Danielovi a jeho skvělému týmu. A my jsme rádi, že u toho můžeme být!
Aneb jak to všechno začalo..

Kde je problém, tam je řešení!

Když v roce 2022 Automat Matuška zahajoval provoz, uvědomoval si generální manažer Daniel Korcsmáros nutnost finančního řízení a plánování pro zajištění dlouhodobě zdravého chodu podniku.

Ačkoli bylo finanční řízení podniku jednou z Danielových priorit, neměl dle svých slov s rolí finančního ředitele do té doby moc zkušeností. Díky svému předešlému působení ve skupině Ambiente, kde používali interní systém na míru, však měl obecnou představu o tom, co všechno je potřeba s ohledem na finance hlídat a jak by řízení a plánování ideálně mělo fungovat.

Hledal tedy řešení, které mu umožní na jednom místě sledovat příjmy z pokladny, zadávat mzdy zaměstnanců, nahrávat přijaté faktury, evidovat surovinové i další náklady a také sdílet data s účetními.

A kdo hledá, ten najde!

Když Daniel narazil na Dishboard, rychle zjistil, že se jedná přesně o to řešení, které hledal.

Dishboard zkrátka pokryl všechny potřeby Danielova týmu.

A to díky funkcím jako:

  • nahrávání faktur, či fotek účtenek
  • automatické rozpoznávání a přepis dat z daňových dokladů
  • kategorizace nákladů
  • integrace s pokladními i účetními systémy
  • automatické generaci výkazu zisků a ztrát v reálném čase (P&L)

Kromě toho přinesl Dishboard další zlepšení interních procesů, o kterých Daniel původně ani nepřemýšlel.

Funkce Kalendář plateb, která pomáhá hlídat splatnosti faktur a usnadňuje jejich platby pomocí automaticky generovaných QR kódů a hromadného zadávání plateb do banky, výrazně zjednodušila proces placení faktur a ušetřila tak dalších několik hodin lidské práce měsíčně.

Dalšími výhodami, které hrály roli při volbě tohoto řešení, jsou uživatelská přívětivost a intuitivnost Dishboardu, a také možnost udělit přístup kolegům pro delegaci jednotlivých úkolů v rámci interních procesů podniku.

Dishboard díky tomu slouží jako jedno centrální místo, kde své úkoly související s finančním řízením mohou jednoduše vykonávat všichni členové týmu, kteří jsou do něj zapojení:

  • interní účetní nahrává a schvaluje faktury za suroviny (většina faktur chodí přímo do aplikace)
  • ostatní faktury nahrává a schvaluje manažer
  • faktury k uhrazení platí majitel pomocí funkce Kalendář plateb
  • externí účetní firma si pak z Dishboardu stahuje veškerá data, a nemusí tak pro předání dokladů využívat separátní úložiště a hlavně, když se doklad ztratí, vždy se najde v Dishboardu

Dishboard přináší ovoce

Využívání Dishboardu pomohlo Automatu Matuška hned v několika ohledech, nicméně hlavní přínosy jsou následující:

  • Snížení pour costu o 4 % a další optimalizace nákladů
  • Report P&L a další reporty, které Dishboard v reálném čase na základě dat o příjmech a nákladech generuje, přinesly Danielovi a jeho týmu také užitečná data o surovinových i dalších nákladech, která umožnila odhalit prostory pro optimalizaci.

“Víme, jaký je ideální food cost, víme, jak máme nastavené receptury. Ale pak vidíme ten skutečný food cost v Dishboardu. Když je tam odchylka, můžeme to řešit.” - říká Daniel

Fakta z tanku

Krásným napěněným příkladem je pour cost u piva, kde s pomocí Dishboardu podobnou odchylku odhalili! Prostřednictvím technických úprav procesu přerážení sudů a dodatečného školení personálu následně dokázali *pour cost snížit o 4 % (*náklady na čepování piva)!

Kromě toho využívají report P&L také pro sledování částek, které platí jednotlivým dodavatelům. Zkrátka tato data slouží jako podklad k proaktivní komunikaci s dodavateli a optimalizaci cen.

A víte co je na tom nejlepší?

Vše si jednoduše vyfiltrujete v reportu P&L, takže dodavatelé s největšími objemy má Daniel pod palcem a může ''tlačit na cenu'' a tím samozřejmě podporovat dlouhodobě zdravé nastavení food costu a marží.

Čas jsou peníze!

Časová úspora při finančním řízení až 35 hodin měsíčně – a to není pokus o vtip, vážení!

Podle Danielova odhadu tráví teď těmito úkony zhruba 15 hodin měsíčně, kdežto v minulosti nad tím mohli celo - týmově strávit až 50hodin, což dává 35 hodin úsporu - představte si, co všechno se dá za takový čas stihnout - třeba…, no, co byste dělali Vy?

Největší časové úspory vznikají v souvislosti se zpracováním, schvalováním a placením faktur.

Noční můra, která netrvala věčně!

Před zavedením Dishboardu tento proces fungoval asi jako scénář z béčkového filmu:
Interní účetní nejprve předpřipravila faktury ke schválení v papírové formě. Tyto faktury následně schválil manažer podpisem, aby je pak interní účetní opět naskenovala a poslala externí účetní k proplacení.
Celý proces byl tak komplikovaný, že i Bruce Willis by raději podstoupil znovu Armageddon, než na to jít bez Dishboardu.

Rozbřesk

Nyní se celý tento proces odehrává elektronicky v Dishboardu, kde si faktury mohou interní účetní i manažer přímo schvalovat, a namísto externí účetní je díky jednoduchosti a přehlednosti Kalendáře plateb platí přímo majitel.

Už žádné hledání správného podpisu, žádné skenování, jen pár kliků a je hotovo!

Jdeme ruku v ruce a na závěr snad jen říci…

Dishboard týmu z Automatu Matuška slouží jako centrální místo pro finanční řízení podniku. Kombinace technologie a funkcí Dishboardu usnadňuje interní procesy, a datové reporty pak umožňují efektivně plánovat a optimalizovat náklady.

Danielův tým díky tomu může věnovat více času důležitým věcem, jako je hledání perfektní receptury na letní speciál nebo organizování interních turnajů v beer-pongu :)
🍪 Používáme tzv. sušenky, aby náš web fungoval správně a abychom ho mohli nadále vylepšovat pomocí dat a marketingu.
Přijmout a zavřít
Upravit předvolby   
Nastavení sušenky
Sušenky nezbytné pro správné fungování webu jsou vždy povoleny.
Ostatní sušenky lze nastavit.

Nezbytné sušenky
Tyto sušenky umožňují základní funkce webu. Můžete je zakázat změnou nastavení prohlížeče, ale náš web nemusí bez těchto sušenek fungovat správně.
Analytické sušenky
Disabled
Tyto sušenky nám pomáhají zlepšovat náš web shromažďováním informací o tom, jak jej používáte.
Marketingové sušenky
Disabled
Tyto sušenky se používají k poskytování cílené a přizpůsobené reklamy sledováním vašeho chování na našem webu i na internetu.
Funkční sušenky
Disabled
Tyto sušenky nám umožňují zpřístupnit některé další funkce webu, například zapamatovat si, jaký jazyk a nabídku preferujete, automaticky vyplňovat formuláře a poskytovat další personalizované funkce dostupné pro vás.