Jak rychle zjistit, na čem nyní tratí vaše restaurace

V gastronomii rozhodují o úspěchu drobnosti a často právě ty, které nevidíme. Když se marže začnou ztenčovat a zisky mizí, na účtu není tolik peněz jako minule, první otázka bývá: Kde se to ztrácí?

Problém je, že restaurace dnes generuje obrovské množství dat: desítky faktur týdně, různé dodavatele, proměnlivé ceny surovin, náklady na energie, mzdy, marketing i provoz. V tom všem je těžké najít jeden zdroj pravdy.

1. Skryté úniky, které nevidíte
Ztráty v restauraci se neprojevují najednou. Přicházejí potichu:
  • Drobné zdražení ingrediencí, které si nikdo nevšimne.
  • Nevýhodný poměr mezd k tržbám, který roste nenápadně.
  • Zbytečné zásoby nebo přehnané objednávky u dodavatelů, které nedávají smysl.
  • Energie a drobné provozní náklady, které se mění podle sezóny.
  • Nehmatatelné výdaje - třeba marketing, Facebook reklama, externí člověk na sociální sítě, nástroje na grafiku či plánování. Včetně poplatky za pokladnu, karty nebo jiné systémy.

Když sečtete pár korun tady a pár tam, zjistíte, že měsíčně mizí tisíce. Každý měsíc - a nikdo přesně neví kam.
2. Proč nestačí jen účetní data

Účetní vám možná řekne, kolik jste utratili. Ale neřekne vám, kde přesně jste začali tratit.
Z účetnictví nepoznáte, že třeba mozzarella od stejného dodavatele zdražila o 18 %, nebo že cena kávy se během tří měsíců zvýšila o korunu za kus.
Pokud chcete řídit restauraci efektivně, musíte mít přehled v reálném čase, ne až po uzávěrce.
3. Proč nestačí jen vaše tabulky

Možná si říkáte: „Ale já si přece všechno hlídám v tabulce.“ To je dobře, ale ručně nelze uhlídat všechny položky. Ve své tabulce sledujete ty hlavní, nejdražší ingredience, což dává smysl. Ale když se na podnik podíváte z opravdu celkového pohledu, máte stovky jednotlivých položek a výdajů. Od soli, mouky, po vytisknutí nového jídelního lístku.
A právě v těch „drobnostech“ se často skrývá až dalších 20 % prostoru pro úsporu, o kterém tušíte, ale nevíte přesně na co se zaměřit.
Možná platíte za něco úplně zbytečně, jen proto, že to nikdo nesleduje.

4. Jak zjistit teď hned vaše narůstající výdaje, i ty neviditelné

Existují nástroje (například Dishboard), do kterých jednoduše nahrajete faktury za posledních pár týdnů. Tento nástroj vám pak během chvíle odhalí, kde se ceny pomalu, ale jistě zvyšují, upozorní na výdaje, které možná platíte zbytečně, a ukáže, kde by šlo ještě ušetřit.
Vše je anonymizované a data vidíte jen vy. Bez nutnosti ručně přepočítávat tabulky nebo porovnávat faktury.

Takový nástroj:
automaticky načítá faktury od všech dodavatelů,
sleduje vývoj cen jednotlivých položek,
upozorní vás, když se něco zdraží,
a ukáže, kde jsou největší odchylky oproti plánu.

Nemusíte nic dělat ručně, systém vám sám ukáže, na čem právě teď tratíte a proč.
A nejen to, z toho celého vám vytvoří i celkový přehled a když propojíte pokladnu a bankovní účet, máte automatizovaný přehled jak si stojíte každý den, týden, měsíc i rok. Zvládne i předpovídat kolik byste měli platit na daních a tudíž vás nic nepřekvapí. Takže másto toho, abyste museli neustále přepisovat částky, kontrolovat bankovní účet a bát se jak to tento měsíc dáte, tak máte jasný a autoamtický přehled.

5. Jak to funguje v praxi

Majitel bistra v Českých Budějovicích si všiml, že zisky z obědového menu klesly, i když návštěvnost zůstala stejná.
Hlídač cen po nahrání faktur odhalil, že tři položky z jeho klíčového dodavatelského seznamu zdražily v posledních 30 dnech o víc než 12 %.
Během pár minut věděl, co se děje a mohl jednat: změnit dodavatele a přeplánovat menu.

Jak to teď zjistit?

Rádi byste si chtěli odhalit položky, které vám snižují marži? Máme na to jednoduchý nástroj!

Co na Hlídač cen říkají majitelé gastro podniků?

Přestali jsme s ručními kontrolami cen. Díky Hlídači cen jsme ušetřili 95 000 Kč​- Petr Janoušek, majitel restaurace Terminál Karlín
Petr Janoušek - Terminál Karlin
Hlídač Cen
Teď stačí jeden klik - mám hotovo. Předtím jsem nad tím seděla týdny a stresovala se.​- Iva z Bistra Labom
Iva z Bistra Lagom
„Dishboard kontroluji jednou týdně. Většinou si dám klidně kávu, podívám se na čísla a jedu domů. Ta úleva je nepopsatelná.“ - Karolína
Karolína a Elena - Majitelky bistra Karel
🍪 Používáme tzv. sušenky, aby náš web fungoval správně a abychom ho mohli nadále vylepšovat pomocí dat a marketingu.
Nastavení sušenky
Sušenky nezbytné pro správné fungování webu jsou vždy povoleny.
Ostatní sušenky lze nastavit.

Nezbytné sušenky
Tyto sušenky umožňují základní funkce webu. Můžete je zakázat změnou nastavení prohlížeče, ale náš web nemusí bez těchto sušenek fungovat správně.
Analytické sušenky
Disabled
Tyto sušenky nám pomáhají zlepšovat náš web shromažďováním informací o tom, jak jej používáte.
Marketingové sušenky
Disabled
Tyto sušenky se používají k poskytování cílené a přizpůsobené reklamy sledováním vašeho chování na našem webu i na internetu.
Funkční sušenky
Disabled
Tyto sušenky nám umožňují zpřístupnit některé další funkce webu, například zapamatovat si, jaký jazyk a nabídku preferujete, automaticky vyplňovat formuláře a poskytovat další personalizované funkce dostupné pro vás.